!

Sıkça Sorulan Sorular

Ara
Kaleseramik Ürünleri İle İlgili Sorular

Fiyat, ürün garantisi, montaj, işçilik, ürün bakımı gibi birçok konuda sıkça sorulan soru ve cevapları sizin için derledik.

Siparişler
Sipariş durum ve detayını nasıl öğrenebilirim?
Sipariş detay ve durumunu, üye girişi yaptıktan sonra Hesabım > Siparişlerim sayfasında ilgili siparişin detayına girerek görebilirsiniz.
Siparişimde adres değişikliğini nasıl yapabilirim?
Siparişinizi verdikten sonra adres değişikliği yapılamamaktadır.
Siparişim ne zaman teslim edilecek?
Siparişiniz onaylandıktan sonra 7 gün içinde hazırlanarak, kargoya teslim edilecektir. Kargonuzun son durumunu Hesabım > Siparişlerim sayfasından, ilgili siparişin detayında son durumunu görebilirsiniz.
Siparişimde eksik ürün var, ne yapmalıyım?
Faturası kesilmemiş siparişinizi Hesabım>Taleplerim sayfasında ilgili siparişi seçerek eksik ürün talebi oluşturabilirsiniz.
Satın aldığım ürüne nasıl yorum yapabilirim?
Siparişinizdeki ürün veya ürünler için yorum yapmak istediğinizde ilgili ürün veya ürünlerin ürün detayına giderek yorum yapabilirsiniz.
Sipariş faturama nereden ulaşabilirim?
Hesabım>Siparişlerim sayfasında ilgili siparişin detayına giderek, siparişin faturasına ulaşabilirsiniz.
İptal ve İade
Siparişimi nasıl iptal edebilirim?
Faturası kesilmemiş siparişinizi Hesabım>Taleplerim sayfasında ilgili siparişi seçerek iptal edebilirsiniz.
Siparişimi nasıl iade edebilirim?
Siparişinizi, Hesabım>Taleplerim sayfasında ilgili siparişi seçerek iade talebi oluşturabilirsiniz. Paketlenmemiş ya da taşımaya uygun olmayacak şekilde yapılan ürün iadeleri kargo firması tarafından alınmamaktadır.
Hangi ürünleri iade edemem?
Kutusu açılmış, montajı yapılmış, kullanılmış ürünler, klozet kapakları, klozet takımları, diş fırçalığı, tuvalet fırçalığı gibi hijyen ürünlerin iadesi alınamamaktadır.
İptal ettiğim siparişlerin ücret iadesi ne zaman yapılır?
İptal talebi oluşturduğunuz siparişinizin iadesi iptal talebinden sonra 5 iş günü içinde bankanıza ödemesi yapılmaktadır. Bankanız, 2-10 iş günü içerisinde para iadesini hesabınıza yapacaktır. Kaleseramik, taksitle yapılan alışverişlerin ücret iadesini ödeme yapılan bankaya tek seferde yapar. Banka ise para iadesini taksitler halinde yapar.
İade ettiğim siparişlerin ücret iadesi ne zaman yapılır?
Siparişinizde iade ettiğiniz ürünler tarafımıza ulaştıktan sonra, 3 iş günü içerisinde iade koşullarına uygunluk kontrolü gerçekleştirilecektir. İade uygunluk durumu olumlu olan ürünler için iadeniz 5 iş günü içinde bankaya yapılacaktır. İade tutarının banka tarafından, hesabınıza aktarılması 2-10 iş günü içinde gerçekleştirilecektir. Kaleseramik, taksitle yapılan alışverişlerin ücret iadesini ödeme yapılan bankaya tek seferde yapar. Banka ise para iadesini taksitler halinde yapar.
Faturamı kaybettim, iademi nasıl yapabilirim?
Hesabım > Siparişlerim sayfasında ilgili sipariş detayında siparişinizin faturasına ulaşabilirsiniz.
İade kargo masraflarını kim ödeyecek?
İade kargo masraflarını anlaşmalı olduğumuz kargo firmalarıyla gönderdiğiniz taktirde tarafımızdan karşılanmaktadır.
Fiyat Bilgileri
İşçilik ve montaj için nasıl fiyat alabilirim?
Yetkili servislerimiz Kale tarafından belirlenen Hizmet Fiyat Listelerindeki fiyatlara göre teklif vermekte ve hizmet sağlamaktadır. Ayrıntılı fiyat bilgisi için yetkili servislerimizle iletişime geçerek öğrenebilir veya www.kale.com.tr web adresindeki İşçilik Fiyat Listesi'nden ulaşabilirsiniz.
Yedek parça fiyatlarını nasıl öğrenebilirim?
Yetkili servislerimiz Kale tarafından belirlenen Yedek Parça Fiyat Listelerini kullanmaktadır. Ayrıntılı fiyat bilgisi için yetkili servislerimizle iletişime geçerek öğrenebilir veya www.kale.com.tr web adresindeki Yedek Parça Fiyat Listesi' nden ulaşabilirsiniz.
Antibakteriyel Hijyen Uygulama fiyat bilgilerini nereden öğrenebilirim?
Paket fiyatlarına ve toplu mekan uygulama fiyatlarına www.kale.com.tr web adresimizden veya 0850 800 52 53 numaralı Müşteri İletişim Merkezi numaramızdan ulaşabilirsiniz.
Buharlı bakım hizmet fiyatını nereden öğrenebilirim?
Buharlı bakım hizmet fiyatlarımıza www.kale.com.tr web adresimizden veya 0850 800 52 53 numaralı Müşteri İletişim Merkezi numaramızdan ulaşabilirsiniz.
Kargo ve Teslimat
Siparişimi nasıl takip edebilirim?
Siparişinizi Hesabım > Siparişlerim sayfasından, ilgili siparişin detayında son durumunu görebilirsiniz. Kargoya verilmiş siparişler için, yine sipariş detayından Kargo Takibi butonuna tıklayarak son durumunu görebilirsiniz.
Siparişimin teslimatı ne zaman yapılır?
Siparişiniz onaylandıktan sonra 7 gün içinde hazırlanarak, kargoya teslim edilecektir. Kargonuzun son durumunu Hesabım > Siparişlerim sayfasından, ilgili siparişin detayında son durumunu görebilirsiniz.
Siparişimin teslimatı sırasında nelere dikkat etmeliyim?
Siparişinizi teslim alırken, ürünün paketinde deformasyon veya ürüne zarar verebilecek bir durum söz konusu ise kargo görevlisi ile birlikte paketi açarak ürünlerinizin durumunu kontrol ediniz. Ürünlerinizde bir hasar gördüğünüz takdirde, kargo yetkilisinden "Hasar Tespit Tutanağı" tutmasını isteyiniz ve paketi teslim almayınız.
Gönderim hangi kargo firmasıyla gönderilecek?
30 desi üstü siparişler Horoz Lojistik, 30 desi altındaki siparişleriniz Aras Kargo ile gönderilecektir.
Ödeme
Ödeme yöntemleri nelerdir?
Sitemizden Kredi/Banka kartı ile ödeme yaparak satın alma işleminizi tamamlayabilirsiniz.
Taksit seçeneklerini nereden görebilirim?
Taksit seçeneklerini ilgili ürünün detay sayfasında ve ödeme sayfasında görebilirsiniz
Üyelik
Nasıl Üye olabilirim?
Web sitemizde sağ üst köşede yer alan menüden, Üye Ol/Giriş Yap butonuna tıklayarak, üyelik işleminizi gerçekleştirebilirsiniz
Şifremi unuttum, ne yapmalıyım?
Şifrenizi unuttuğunuzda Üye Giriş sayfasında, "Şifremi Unuttum" butonuna tıklayarak, yeni şifrenizi alabilirsiniz.
Üyelik bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim?
Üye girişi yapıldıktan sonra "Hesabım" sayfasında, sol menüden "Hesap Ayarlarım" bağlantısına tıklayarak, üyelik bilgilerinizi görebilir ve güncellemek istediğiniz alanları güncelleyebilirsiniz.
Üyelik Şifremi nasıl değiştirebilirim?
Hesabım > Hesap Ayarlarım sayfasında üst kısımda yer alan Şifre İşlemleri sayfasından, şifre değişikliği işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
İletişim izinlerimi nasıl değiştirebilirim?
Hesabım > Hesap Ayarlarım sayfasında üst kısımda yer alan İletişim İzinleri sayfasından, iletişim izinleri değişikliği işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
Ürün Bilgileri
Gömme Rezervuar kumanda panellerini satın alınan gömme rezervuar kutu içerisinde bulabilir miyim?
Hayır. Gömme rezervuar kumanda panelleri çok farklı renk ve çeşitte olup müşteri beğeni ve isteğine göre daha sonradan sipariş geçilmektedir.
Parlak granitlerin yüzeyinde sır var mıdır?
Yoktur, bu ürünler yüksek devirde aşındırılarak parlatılmaktadır,üretim esnasında yüzeye ayrıca sır uygulanmamaktadır.
Armatür satın alırken hangi tipte aramusluk kullanmalıyım?
Özellikle tesisattan gelen ufak partiküller zaman içerisinde kartuş ve salmastra disklerine zarar verdiğinden mutlaka filtreli ara musluk kullanılmalıdır.
Klozet alırken nelere dikkat etmeliyim? Yardımcı malzeme almalı mıyım?
Klozet alırken özellikle evinizdeki tesisata uygun olarak ürünün pis su gider çıkışının nasıl olduğuna dikkat etmelisiniz. Ürünlerin içerisinden montaj ekipmanları ücretsiz çıkmaktadır. Tek bir kişinin ortalama yılda 49.140 lt suyu tuvaletlerde tükettiği belirtilmektedir, iç takım alırken özellikle 3/6 veya start-stop özellikli iç takımlar kullanmalı, doldurma grubunun bağlandığı ara musluğun filtreli olmasına dikkat etmelisiniz.
Garanti Hizmetleri
Garanti sürelerine nereden ulaşabilirim?
Seramik Sağlık Gereçleri 10 ve 5 Yıl Armatürler 10 ve 5 Yıl Musluk ve Ara Musluk 2 Yıl Termostatik Armatürler 5 Yıl Duş Sistemleri 5 Yıl Gömme Rezervuarlar 5 Yıl (Boşaltma ve doldurma grubu contalar 2 yıl garantilidir) İç Takımlar 5 Yıl, (Boşaltma ve doldurma grubu contalar 2 yıl garantilidir) Banyo Aksesuarları 5 Yıl, Fotoselli armatürler 2 Yıl, Fotoselli Yıkama Sistemleri 2 Yıl, Klozet Kapakları 2 Yıl, Banyo Mobilyaları 2 Yıl, Duş ve Küvet Kabinleri 2 Yıl, Hidromasajlı Küvet 2 Yıl, Akrilik Küvet ve Duş Tekneleri 3 yıl
Ürün garanti koşullarını olumsuz etkileyen faktörler nelerdir?
Ürün kaynaklı olmayan, yetkili servis harici montaj hataları, kullanım kaynaklı arızalar, dış etken kaynaklı arızalar olarak değerlendirilmektedir.
Garanti süresi montaj tarihinden itibaren mi başlar?
Ürün montajı yetkili servislerimiz tarafından gerçekleştiyse montaj tarihi itibari ile garanti tarihibi başlamaktadır. Montaj yetkili servis tarafından yapılmadıysa fatura/garanti belgesi tarihi itibariyle başlar.
Yetkili servislerinizin işçilik garantileri var mı?
Banyo yetkili servislerimizin işçilik garanti süreleri 1 yıldır.
Bakım ve Onarım
Ürünlerin nasıl kullanılacağı veya temizleneceği ile ilgili bilgiye nereden ulaşabilirim?
Banyo ürün grubunda her ürün içerisinden garanti kitapçığı çıkmaktadır, bu kitapçıklar içerisinde ürünün nasıl kullanılacağı ve temizleneceği ile ilgili detaylı bilgiler verilmiştir. Seramik ürün grubu için seramik uygulama rehberinde bu bilgiler bulunmaktadır. Daha detaylı bilgi için 0850 800 52 53 müşteri iletişim merkezimizden bizlere ulaşabilirsiniz.
Seramik üzerine dökülen veya bulaşan gıda, boya, kireç vb… kirlenmeleri nasıl giderebilirim?
Kirlenmeye neden olan malzemeye uygun temizleyiciler kullanarak ürünleri temizleyebilirsiniz, detaylı bilgi için 0850 800 52 53 Müşteri İletişim Merkezimize başvurabilirsiniz.
Seramik yüzey üzerinde oluşan pas lekesini nasıl çıkarabilirim,özel bir temizleyici varmıdır?
Piyasada satılan pas içerikli kirlenmeleri temizleyen ürünlerle kolayca temizlik yapabilirsiniz.
Seramiklerin üzerinde derz dolgu, yapıştırıcı ve benzeri çimento esaslı artıkları nasıl temizleyebilirim?
Çimento esaslı malzemeleri temizleme özelliğine sahip temizleyiciler kullanabilirsiniz, detaylı bilgi ve ürünlere www.kalekim.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
Armatür temizliğini nasıl yapmalıyım?
Armatürlerin günlük temizliği yalnızca su ve sabun kullanılarak yapılmalıdır, temizlendikten sonra bol su ile kurulanmalı ve bez ile silinmelidir.
Tesisattan gelen basıncın yüksek olması durumunda ne yapmalıyım?
Daire tesisat girişine basınç düşürücü takılmalıdır. Şebeke tesisat basıncı 3-5 bar aralığı dışındaki tüm değerler su ile direk çalışan ürünlere zarar verebilir.
Ankastre stop valflerin sıva içerisine çok fazla gömülmesi durumunda ne yapmalıyım?
Web sitesi içerisinde bulunan yetkili servisler bölümünden kendinize en yakın yetkili servisi bulabilir ve uzatma parçaları ile herhangi bir kırım yapmadan sorununuzu çözebilirsiniz.
Duş başlıkları belli bir kullanım sonrasında kireçten dolayı tıkanır mı?
Kale Duş başlıklarında kireç birleşenin özelliği gereği tıkanma gözlemlenebilir. Ancak ürünlerimizde filtreli conta bulunmaktadır. Belli zamanlarda filtreli conta bölümü temizlenmelidir.
Akrilik ürünlerimi nasıl temizleyebilirim?
Asit özelliği içermeyen temizleyicilerle temizleyebilirsiniz, akrilik malzemenin çizilmemesi için temizliği pamuk esaslı nemli bez aracılığı ile yapınız.
Gömme rezervuar kumanda panelini değiştirebilir miyim?
Değiştirebilirsiniz. Fakat dikkat edilmesi gereken konu, ürün gamımızda farklı fiyat segmentinde gömme rezervuarlar olduğundan değişim esnasında aynı segment ürün paneli olmasına dikkat etmelisiniz.Herhangi bir sorun yaşanması durumunda 0850 800 52 53 müşteri iletişim merkezimize başvurabilirsiniz.
Hijyen ve Temizlik Hizmetleri
Antibakteriyel Hijyen Uygulamasını her il ve ilçede yapıyor musunuz ?
Şimdilik seçilli illerde Antibakteriyel Hijyen Uygulama hizmetini veriyoruz. Detaylı bilgi için Kale İletişim Merkezimiz ile irtibata geçebilirsiniz.
Antibakteriyel Hijyen Uygulama hizmeti Covid 19'a karşı etkili mi?
Evet, uygulama Covid 19 virüsüne karşı etkili. Bağımsız kuruluşlar tarafından verilen test sonuçları bulunmaktadır. Ayrıca legionella, H1 N1 virüslerine karşı da ilk 5 dk' da etki göstermektedir.
Antibakteriyel Hijyen Uygulama hizmeti hangi yüzeylerde etkili ?
Her yüzeyde uygulanabilir. Cam, kumaş ve ahşap yüzeyler için etkenlik raporları bulunmaktadır.
Antibakteriyel Hijyen Uygulama hizmeti sık temizlik yapılan yerlerde uygulama etkili mi ?
Standart temizlik ürünleri ile yapılan temizliklerde ürün aktif olarak etkisini göstermektedir.
Antibakteriyel Hijyen Uygulama yapılan alanlarda etkinlik süresi ne kadardır ?
Ev, ofis gibi mekanlarda 6 ayda 1 kez, Toplu iş merkezleri ve otellerde 3 ayda 1 kez, hastane, klinik gibi sağlık kuruluşlarında ayda 1 kez tekrar önerilir.
Antibakteriyel hijyen sıvısını sipariş verebilir miyim ?
Evet, 5 lt ve 20 lt' lik halinde satışımız bulunmamaktadır.
Antibakteriyel hijyen sıvısı sprey olarak satılıyor mu ?
Hayır, sprey şeklinde satışımız bulunmamaktadır.
Antibakteriyel hijyen sıvı içerisine su katılabilir mi ?
Hayır. Ürün seyreltilmeden soğuk sisleme sistemi ile ortama püskürtülmelidir.
Steril ölçüm çubukları ile (swap) ikinci ölçüm yapabilir miyiz ?
Hayır, ölçüm çubukları tek kullanımlıktır.
Buharlı bakım hangi alan ve yüzeylerde uygulanır ?
Buharlı bakım seramik ve türevi ürünlere uygulama yapılmaktadır.
Buharlı bakım uygulanan yüzeylerde aşındırma etkisi var mı ?
Uygulama yapılacak yüzeyler seramik ve türevi ürünler olduğu için uygulama sırasında aşındırma etkisi yoktur.
Buharlı bakımda buhar sıcaklığı kaç derece ? Yüzeylere zararı var mı ?
Buharın çıkış noktasındaki sıcaklığı yaklaşık 100°C ve uygulanan yüzeyde yaklaşık 84°C değerindedir.
Buharlı bakımda cihazdan çıkan su buharının solunuma olumsuz etkisi var mı ?
Su buharının direk solunmaması gerekmektedir.
Buharlı bakım hizmetinin diğer temizleme yöntemlerinden üstünlükleri nelerdir ?
Bez veya temizlik malzemelerinin ulaşamadığı yüzeylerde oluşan bakterileri yüksek sıcaklıkla yok etmesidir.
Montaj Hizmetleri
Banyo ürünlerinin montajı için kime başvurabilirim?
Banyo ürün gruplarının montajları için konusunda uzman ve deneyimli ekiplere sahip yetkili servislerimize başvurabilirsiniz. Web sitemizde yer alan Hizmet Noktaları veya Yetkili Servisler alanı içerisinden kendinize en yakın yetkili servise ulaşabilir veya 0850 800 52 53 numaralı iletişim merkezimizden destek alabilirsiniz.
Kale tarafından tadilat veya mimari bütünsel hizmet talep edebilir miyim ?
Web sitemizdeki Mimari Hizmet ve Anahtar Teslim Tadilat Hizmetleri bölümünde yer alan Premium Servis ve Premium Uygulayıcı firmalarımız mimari tasarım hizmetleri ile birlikte uygulama yetkinliği olan yetkilendirilmiş kuruluşlardır. Detaylı bilgi için 0850 800 52 53 iletişim merkezimizden destek alabilirsiniz.
Seramik montajı için destek isteyebilir miyim ?
Web sitemizdeki Mimari Hizmet ve Anahtar Teslim Tadilat Hizmetleri bölümünde yer alan Premium Servis ve Premium Uygulayıcı firmalarımız mimari tasarım hizmetleri ile birlikte uygulama yetkinliği olan yetkilendirilmiş kuruluşlardır. Detaylı bilgi için 0850 800 52 53 iletişim merkezimizden destek alabilirsiniz.
Seramik döşenirken neye dikkat etmeliyim?
Ustanızı ebat ve renk kodları hususunda dikkatli olması için uyarın ve aynı mekanda aynı ebat ve renk kodu taşıyan karoları kullanmasını isteyin.
Seramik yer ve duvar karosu ürünlerimi derz boşluğu olmadan yaptırabilir miyim?
Ustanızdan karolar arasında, ürüne uygun derz boşluğu bırakarak döşemesini isteyin. Derzsiz döşemeler kullanım aşamasında karolarda kabarma, çatlama yada köşe kenar kırılmalarına sebep olabilmektedir.
Banyo Mobilyası montajında nelere dikkat etmeliyim?
Ürünü mutlaka yetkili servislere montaj yaptırınız,lavabo dolabı ile duvar arasına mutlaka antibakteriyel silikon çekerek dolap içerisine su gelmesini önleyiniz. Montaj hatası sonucu ürünün zarar görmesi garanti kapsamı içerisinde değerlendirilmemektedir.
Akrilik ürün montajında nelere dikkat etmeliyim?
Akrilik küvet ve duş tekneleri montajında eğer tesisatınız açık ise mutlaka suyun eğimini kontrol ettiriniz, duvar ile ürün arasındaki mesafe standart ise mutlaka antibakteriyel silikon kullanınız.
Teslimat
Taşıma esnasında ürünlerde hasar olması durumunda garanti veriyor musunuz?
Taşımanın yetkili servis tarafından yapılması durumunda sorumluluk Kale'ye aittir. Yetkili servisi ürünü sağlam teslim almak ve sağlam etmekle yükümlüdür. Diğer durumlarda taşıma kaynaklı hasarlar garanti kapsamı haricindedir.
Yetkili Servisler
Yetkili servis iletişim bilgilerine nereden ulaşabilirim?
Yetlili servislerimize www.kale.com.tr web adresinden veya 0850 800 52 53 numaralı Müşteri iletişim Merkezi numaramızdan ulaşabilirsiniz.
Yetkili servis çalışma saatlerini öğrenebilir miyim?
-
Yetkili servisler yol ücreti alıyor mu?
Yetkili servisler tüketici adreslerine gittiğinde yol ücreti almamaktadır. (Hizmet kampanyalarında yol ücreti talep edilebilir)
Kale yetkili servisleri www.servis.gov.tr (SERBİS) adresinde kayıtlı mı?
Evet, tüm Kale Yetkili Servisleri Ticaret Bakanlığı' nın korsan servislere karşı düzenlemiş olduğu web sitesinden kontrol sağlayabilirsiniz.
İletişim
Görüş, öneri ve şikayetimi sizlere nasıl iletebilirim?
Web sayfamızda iletişim bölümündeki formu doldurarak, iletisim@kale.com.tr veya 0850 800 52 53 numaralı müşteri iletişim merkezimizi arayarak veya Yetkili servislerimiz aracılığı ile bizlere iletebilirsiniz.
Yatırımcı İlişkileri ile İlgili Sorular

Yatırımcı İlişkileri
Kaleseramik ne zaman borsaya kote oldu ?
Kaleseramik hisseleri 27 Temmuz 2023 tarihinde Borsa İstanbul’da (BIST) işlem görmeye başladı.
Kaleseramik hissesi hangi borsada işlem görmektedir ve hisse sembolü nedir? Hangi endekslerde yer almaktadır ?
Borsa Istanbul (BIST), sembol KLSER BIST TÜM / BIST TAŞ, TOPRAK / BIST SINAİ / BIST HALKA ARZ / BIST YILDIZ / BIST 100/ BIST 500 / BIST 100-30
Kaleseramik hissedarları soruları için kimi arayabilirler?
Hisse senetleri ile ilgili sorular için yatirimci@kaleseramik.com.tr adresine mail üzerinden veya 0(212) 371 52 53 numaralı telefondan ulaşabilirler.
Kaleseramik ne kadar çalışan istihdam etmektedir?
Şirketimiz bünyesinde 2023 yıl sonu itibarıyla 559 aylık ücretli, 2.579 saat ücretli olmak üzere toplam 3.138 kişi çalışmaktadır.
Kaleseramik'in kredi derecelendirme notu mevcut mudur?
Kredi derecelendirme kuruluşu JCR Avrasya Derecelendirme A.Ş. (JCR) tarafından yapılan derecelendirme sonrasında, Şirketimizin uzun vadeli ulusal kurum kredi rating notu AA (tr) olarak teyid edilmiş, görünüm ise Pozitife yükseltilmiştir. Kısa vadeli Ulusal Kurum Kredi Rating Notu J1+ (tr), stabil görünüm olarak belirlenmiştir. Kredi derecelendirmesine ilişkin ilgili açıklamaya ulaşabilirsiniz.
Yıllık ve ara dönem faaliyet raporlarına nasıl ulaşabilirim?
Faaliyet raporlarına bu üzerinden ulaşabilirsiniz.
Kaleseramik üç aylık finansal sonuçlarını ne zaman açıklayacak?
Tarihlerle ilgili olarak Yatırımcı Takvimi'ni takip edebilirsiniz.
Kaleseramik’in mali yılı hangi dönemi kapsar?
Kaleseramik'in mali yılı Ocak-Aralık dönemini kapsamaktadır.
Son 5 yıllık temettü dağıtım oranları ve tutarları nelerdir?
Temmuz 2023’de Borsa İstanbul’da işlem görmeye başlayan Şirketimizin, 2023 yılında, TFRS'ye uygun olarak hazırlanan finansal raporlara göre net dönem karı olduğu; ancak VUK'a göre tutulan yasal kayıtlarda ise net dönem zararı olduğundan ve mevzuat gereği TFRS ile VUK hesaplarından düşük olana göre kar payı dağıtılması gerektiğinden, VUK'a göre dağıtılabilir dönem karı bulunmadığı tespit edilmiştir. Bununla beraber, şirketimizin esas sözleşmesi ve kâr dağıtım politikası kapsamında, ortaklarımıza, bilançomuzda yer alan olağanüstü yedeklerden karşılanmak üzere, 1,- TL nominal değerli beher pay için brüt 0,1942582 TL (net 0,1748323 TL) nakit kâr payına tekabül eden brüt 100.000.000,-TL, Genel Kurul onayını takiben hissedarlarımıza ödenmiştir. YIL Dağıtım Tarihi Temettü Oranı (%) Temettü (TRY) 2023 25.06.2024 19,42 100.000.000
Kaleseramik’in temettü politikası nedir?
Şirket dağıtılabilir net karının en az %20’sini nakit ve/veya pay olarak dağıtmayı hedeflemektedir. Bu politika, şirketin finansal pozisyonu, yapılacak yatırımlarla ilgili diğer fon ihtiyaçları, sektörün içinde bulunduğu koşullar, ekonomik ortamdaki koşullara bağlıdır. İlgili kâr dağıtım döneminde, ulusal ve küresel ekonomik şartlara, Şirketin orta ve uzun vadeli büyüme ve yatırım stratejilerine ve nakit gereksinimlerine bağlı olarak bu oran her yıl Yönetim Kurulu tarafından gözden geçirilir.
Kaleseramik’in kaç grup hissesi vardır? Şirketin imtiyazlı hissesi bulunmakta mıdır?
Kaleseramik’in A, B ve C grubu olmak üç grup hissesi bulunmakta olup, A ve B Grubu payların, yönetim kurulu üyelerinin seçiminde aday gösterme imtiyazı bulunmaktadır. Yönetim Kurulu Başkanı ve Başkan Yardımcıları genel kuruldaki seçimde (A) Grubunun gösterdiği adaylar arasından seçilen Yönetim Kurulu üyeleri arasından seçilir.
Kaleseramik'in ödenmiş sermayesi ne kadardır?
Şirketin kayıtlı sermaye tavanı 1 milyar TL olup, ödenmiş sermayesi 514.778.660,51-TL’dir.
Kaleseramik'in halka açıklık oranı ne kadardır?
Şirket paylarının %21,25'i halka arz edilmiştir.
Kaleseramik'in ortakları kimlerdir?
Detaylı Ortaklık Yapısı için tıklayınız
Malzemeler ve Uygulamalar

Derz dolgu, boya, epoksi esaslı malzemeler, mantolama gibi uygulamalar hakkında, sıkça sorulan soru ve cevapları sizin için derledik.

Yapıştırıcı Uygulaması
Yapıştırıcı uygulaması yaparken nelere dikkat etmeliyim?
Yapıştırıcı, uygulama öncesinde kontrol edilmelidir. Raf ömrü dolmuş, topaklı veya taşlaşmış ürün kesinlikle kullanılmamalıdır. Yapıştırma harcı etiket bilgilerinde bulunan hazırlama şekline göre hazırlanmalıdır. Yapıştırıcının hazırlanması esnasında ambalaj bilgilerinde belirtildiği miktarda su üzerine, toz, yavaşça boşaltılmalı ve homojen bir karışım elde edilinceye kadar karıştırılmalıdır. Karışım düşük devirli mikser ile yapılmalıdır. Uygulama talimatında belirtilmeyen herhangi bir katkı katılmamalıdır. Yüzey hazırlama kriterlerine dikkat edilmelidir. Uygulama öncesinde mekana ve uygulama şekline uygun sınıfta yapıştırıcı seçilmelidir. Dış cephe kaplamalarında mutlaka kombine yöntem uygulanmalı ve yüksek esnekliğe sahip yapıştırma harçları kullanılmalıdır. TECHNOFULL Yapıştırma Harcı dışındaki ürünlerle büyük ebatlı veya ağır kaplama malzemelerini uygularken kombine yapıştırma yöntemi kullanınız. Daha iyi bir yapışma yüzeyi elde etmek için harç, malanın düz kısmı ile yüzeye yayıldıktan sonra karo ebadına uygun olarak seçilmiş malanın dişli kısmı ile taraklanmalıdır. Karolar, etiket bilgilerinde belirtilen kabuklaşma süresi içerisinde, taraklanan harç üzerine tercihen kuvvet uygulanarak yapıştırılmalıdır. Yüksek sıcaklık, düşük nem, rüzgar gibi uygun olmayan ortam şartlarında yapılan uygulamalarda bu süre kısalabilir. Süresi dolan harcın üzerine yapıştırma işlemi yapılmamalı, harç yüzeyden kazınmalıdır. Kaptaki kullanım süresi geçmiş veya kabuklaşmış harç atılmalıdır. Çimento esaslı ürünler ile yapıştırılan karoların en az 24 saat direkt su ile temasından kaçınılmalıdır. Seramik uygulama işlemlerinde yüzeydeki mevcut dilatasyonlar göz önünde bulundurulmalı, kaplama işlemi esnasında belli aralıklarda genleşme derzleri bırakılmalı, köşe geçiş ve genleşme derzlerinde mutlaka uygun profil veya poliüretan mastik uygulaması yapılmalıdır. Epoksi ve poliüretan esaslı yapıştırma harçlarının kullanılacağı yüzeylerde nem oranı %5'in altında olmalıdır. Epoksi ve poliüretan esaslı yapıştırıcılar kullanma talimatında yazdığı şekilde hazırlanmalı, ürün bileşenleri kesinlikle bölünmeden, bire bir karışımı yapılarak düşük devirli mikser kullanılarak yapılmalıdır. Epoksi esaslı yapıştırıcıların uygulaması esnasında hava sıcaklığının ürün uygulamasına, yüksek sıcaklığın veya düşük sıcaklığın priz süresine etkisi göz önünde bulundurulmalıdır.
Yapıştırıcı uygulaması yaparken "topaklaşma / zor karışma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Depolama şartlarına uyulmaması sonucu çimentonun su, nem ve rutubet etkisi ile hidratasyona (çimentonun su veya nem ile birleşerek sertleşmesi) başlamış olması Karışım suyunun iyi ayarlanamaması Karışımın olgunlaşması için beklenmemesi Daha önce kullanılan kabın kalıntılarının temizlenmemesi Suyun toz üzerine eklenmesi Karışımın mikser ile yapılmaması Akrilik ve Reçine esaslı ürünlerin hava alması veya dona maruz kalması durumunda (ambalaj zafiyeti, ambalajının açık bırakılması vs gibi) kuruma nedeniyle topaklaşmanın oluşması. Çözüm Önerileri: Neme maruz kalan malzeme kullanılmamalı Su miktarı ambalaj etiket bilgilerinde yazdığı şekli ile iyi ayarlanmalı Su üzerine toz katılmalı Karışım mikser ile yapılmalı Ürün olgunlaşma için 10 dakika kadar beklenmeli ve tekrar karıştırılmalı İyi kap temizliği Akrilik ve Reçine esaslı ürünlerin ambalajlarının kullanım esnasında açılması, ürünlerin uygulama öncesi 1 gün oda sıcaklığında bekletilmesi gerekmektedir.
Yapıştırıcı uygulaması yaparken "kayma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Yüksek su oranı ile karışım Uygun yapıştırma harcının seçilmemesi Karonun iyi yerleştirilmemesi Fazla harç kalınlığı Çözüm Önerileri: Su miktarı iyi ayarlanmalı Yapıştırma harcının kaymazlık özelliği (T) olmasına dikkat edilmeli Üzerine yeterli kuvvet uygulanmalı Yeterli harç kalınlığı yapılmalı
Yapıştırıcı uygulaması yaparken "priz almama / geç priz alma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Yüzeyin bünyesinde kurumayı engelleyici kimyasallar (Glikoz, v.b.) bulundurması Harç içerisine çimento hidratasyonunu (çimentonun su ile birleşerek sertleşmeye başlaması) geciktiren/engelleyen malzeme katılması Çözüm Önerileri: Yüzeyin bünyesinde kurumayı engelleyici kimyasallar var ise yüzey kimyasal (deterjan v.b.) temizlik yöntemi ile temizlenmeli Harç temiz su ile karıştırılmalı, kabın temiz olduğuna dikkat edilmeli, karışım esnasında ilave ek kimyasallar (priz geciktirici v.b.) kullanılmamalı
Yapıştırıcı uygulaması yaparken "kürlenmeme / geç kürlenme" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Akrilik esaslı yapıştırıcılarla emiciliği düşük, büyük ebatlı seramiklerin yapıştırılması Reçine esaslı (Poliüretan, Epoksi) malzemelerinin reçine ve sertleştirici bileşenlerinin uygun şekil ve oranda karıştırılmaması Çözüm Önerileri: Akrilik esaslı yapıştırıcılar ile önerilen ebattan daha büyük ebatlı seramikler yapıştırılmamalı (max 25x40) Reçine esaslı ürünler ambalaj içerisinden çıkan bileşenleri ile doğru oranlarda karıştırılmalı
Yapıştırıcı uygulaması yaparken "zayıf yapışma / karoların zeminden ayrılması" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Yeterli karışım suyunun eklenmemesi Ortam ve yüzey sıcaklığının yüksek olması Taraklanan yapıştırıcının rüzgara (hava akımı) maruz kalması Açık bekletme süresinin aşılması Uygun yapıştırıcı seçilmemesi Ürünün raf ömrünün geçmiş olması Seramik ebadına uygun tarak ölçüsünün seçilmemesi Seramik ebadına ve uygulama mekanına göre yapıştırıcı yöntemi seçilmemesi Çözüm Önerileri: Emici zemin nemlendirilmeli veya astarlanmalı Yüksek sıcaklık ortamında uygulama yapılmamalı Yüzey rüzgardan (hava akımı) korunmalı Büyük ebatlı seramiklerde ve dış ortam uygulamalarında kombine yöntem ile yapıştırma yapılmalı Raf ömrü geçmiş ürün kullanılmamalı Kaplama malzemesine, uygulanacak ortam ve yüzeye uygun yapıştırıcı seçilmeli
Derz Dolgu Uygulaması
Derz dolgu uygulaması yaparken nelere dikkat etmeliyim?
Derz dolgu uygulama öncesinde kontrol edilmelidir. Raf ömrü dolmuş, topaklı veya taşlaşmış ürün kesinlikle kullanılmamalıdır. Derz dolgu harcı, etiket bilgilerinde bulunan hazırlama şekline göre hazırlanmalıdır. Derz dolgunun hazırlanması esnasında, toz, ambalaj bilgilerinde belirtildiği miktarda su üzerine yavaşça boşaltılmalı ve homojen bir karışım elde edilinceye kadar karıştırılmalıdır. Karışım düşük devirli mikser ile yapılmalıdır. Uygulama talimatında belirtilmeyen herhangi bir katkı katılmamalıdır. Derz dolgu yerde ve duvarda aynı kıvamda hazırlanmalıdır. Derz dolgu uygulaması öncesinde derz araları temizlenmeli ve derz dolgu harcı suyunu çok çabuk kaybetmemesi için derz araları nemlendirilmelidir. Derz dolgu uygulaması esnasında ilk silim, derz uygulaması sonrasında, seramik yüzeydeki derz kalıntıları matlaştıktan sonra geçilmelidir. Derz dolgu silimi düzgün bir şekilde yapılmalı seramiklerin yüzeyindeki kir kalıntılarının derz aralarına taşınmamasına dikkat edilmelidir. Silim esnasında iyi sıkılmış çok hafif nemli sünger kullanılmalı, kesinlikle ıslak silim yapılmamalıdır. Uygulama esnasında derz genişliğine ve mekana uygun derz dolgu malzemesi kullanılmalıdır. Genleşme derzlerinde, parapet ve zemin birleşim noktalarında poliüretan esaslı derz dolgu malzemeleri kullanılmalıdır. Epoksi esaslı derz dolgular ürün hazırlama talimatnamesine göre hazırlanmalı, kesinlikle ürün bileşenleri bölünmeden bire bir karışım yapılmalıdır. Epoksi esaslı derz dolgular ile yapılan uygulamadan hemen sonra silim işlemine geçilmeli, silim işlemi ılık deterjanlı su ile tam temizlik sağlanana kadar en az 3 – 4 kere yapılmalıdır. Silim esnasında su ve kullanılan sünger sık bir şekilde değiştirilmelidir. Epoksi ve poliüretan derz dolgu uygulamalarında derz aralarının ıslak olmamasına dikkat edilmelidir.
Derz dolgu yaparken "çatlama" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Hızlı su kaybı Yüzeyin aşırı emici olması Derz genişliğine uygun ürün seçilmemesi Yüzeyin yeterince nemlendirilmemesi Su miktarının iyi ayarlanamaması Ortam ve yüzey sıcaklığının yüksek olması Yüzeyin rüzgara (hava akımı) maruz kalması Yüzeyin erken ve aşırı sulu silinmesi Çözüm Önerileri: Derz genişliğine uygun ürün seçilmeli Derz araları su ile iyice nemlendirilmeli Su miktarı iyi ayarlanmalı Direk güneş altında ve yüksek sıcaklıkta uygulama yapılmamalı Uygulama sonrası yüzey rüzgardan (hava akımı) korunmalı Dış mekanlarda malzemeler uygulandıktan yaklaşık olarak 45 dk. sonra yüzeyi nemlendirilir (yüzeye can suyu verilir).
Derz dolgu yaparken "tozunma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Yüzeyin aşırı emici olması Yüzeyin yeterince nemlendirilmemesi Su miktarının iyi ayarlanamaması Ortam ve yüzey sıcaklığının yüksek olması Yüzeyin rüzgara maruz kalması Yüzeyin aşırı sulu silinmesi Çözüm Önerileri: Derz araları su ile iyice nemlendirilmeli Su miktarı iyi ayarlanmalı Direk güneş altında ve yüksek sıcaklıkta uygulama yapılmamalı Uygulama sonrası yüzey rüzgardan korunmalı
Derz dolgu yaparken "renkte dalgalanma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Su miktarının iyi ayarlanamaması Karışım suyunun kirli olması Derz dolgunun homojen karıştırılmaması Derz aralarında bulunan yapıştırıcının iyi temizlenememesi sebebi ile derz doldurma seviyelerinin eşit olmaması Silme işleminin erken (derz matlaşmadan) yapılması Silme işleminin aşırı sulu sünger ile yapılması Derz dolgu uygulaması öncesi seramik yüzeylerin iyi temizlenmemesi sebebi ile silme işleminde seramik üzerindeki kirin derz aralarına sürüklenmesi Son temizlik işleminin erken yapılması Çözüm Önerileri: Su miktarı iyi ayarlanmalı Derz dolgu temiz su ile karıştırılmalı Derz dolgu içerisindeki pigmentlerin ürün içerisinde eşit dağılımı için düşük devirli mikser ile minumun 5 dakika karıştırılmalı Silme işlemi yüzey matlaşınca yapılmalı İyice sıkılmış temiz sünger ile silim yapılmalı Silme işlemi esnasında seramiklerin yüzeyindeki kir derz aralarına bulaştırılmamalı Derzler eşit seviyede doldurulmalı Son temizleme derzler tamamen kuruduktan sonra yapılmalı
Derz dolgu yaparken "derzden ayrılma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Seramik kaplama işleminden önce yüzey hazırlığının doğru yapılmaması Hareketli ve yoğun yaya trafiğine uygun seramik yapıştırma ve derz dolgu malzemelerinin seçilmemesi Seramik ebadına uygun derz genişliği bırakılmaması Yeterli genleşme derzi oluşturulmaması Derz aralarında tutunmayı önleyici kimyasalların olması Çözüm Önerileri: Seramik kaplama işleminden önce yüzey hazırlığının doğru yapılması Hareketli ve yoğun yaya trafiğine uygun seramik yapıştırma ve derz dolgu malzemelerinin seçilmeli Seramik ebadına uygun derz genişliği bırakılmalı"
Derz dolgu yaparken "gözenekli / pürüzlü seramiklerin üzerinde derz dolgu kalıntıları kalıyor", ne yapmalıyım?
Nedenleri: Uygulama öncesi yüzey hazırlığı hataları Seramiğin yüzeyi gözetilmeksizin uygulamanın yapılması Çözüm Önerileri: Derz dolgu uygulaması öncesi yüzey iyi bir şekilde temizlenmeli, yüzeye SeraCare Yüzey Koruyucu uygulanmalıdır. Yüzey Koruyucunun seramiğin derz dolgu uygulanacak yan kenarlarına temas etmemesine dikkat edilmelidir. Aksi halde derz aralığına doldurulan derz dolgunun seramiğe yapışması güçleşecektir. Uygulamada mutlaka seramiğin yüzeyi göz önünde bulundurulmalı, uygulama esnasında derz dolgu seramik yüzeyine fazla yaymadan derz aralarına uygulanmalıdır. Gerekiyorsa seramiğin ebadına bağlı olarak derz uygulaması öncesi derz etrafları maskeleme bandı ile bantlanmalıdır.
Epoksi Esaslı Malzemelerin Uygulaması
Epoksi esaslı malzemeleri uygularken "yapışmama / yapıştırmama" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Yüzey hazırlığının yapılmayışı Yüzey neminin %5 in üzerinde olması Uygulama esnasında eş zamanlı silikon uygulanması Çözüm Önerileri: Yapışma yüzeyleri yapışmayı engelleyici kalıntılardan temizlenmelidir. Yüzey su ve nemden arındırılmalıdır. Yüzey betonun 3-4 haftalık kürünü tamamlamış olmasına dikkat edilmelidir. Uygulama esnasında silikon uygulaması yapılmamalıdır.
Epoksi esaslı malzemeleri uygularken "erken kuruma / geç kuruma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Uygulama öncesi yüzey hazırlığı hataları Seramiğin yüzeyi gözetilmeksizin uygulamanın yapılması Çözüm Önerileri: Derz dolgu uygulaması öncesi yüzey iyi bir şekilde temizlenmeli, yüzeye SeraCare Yüzey Koruyucu uygulanmalıdır. Yüzey Koruyucunun seramiğin derz dolgu uygulanacak yan kenarlarına temas etmemesine dikkat edilmelidir. Aksi halde derz aralığına doldurulan derz dolgunun seramiğe yapışması güçleşecektir. Uygulamada mutlaka seramiğin yüzeyi göz önünde bulundurulmalı, uygulama esnasında derz dolgu seramik yüzeyine fazla yaymadan derz aralarına uygulanmalıdır. Gerekiyorsa seramiğin ebadına bağlı olarak derz uygulaması öncesi derz etrafları maskeleme bandı ile bantlanmalıdır.
Epoksi esaslı malzemeleri uygularken "zor karıştırma / topaklama" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Toz bileşen üzerine sıvı birleşimlerin ilave edilerek karıştırma Düşük ortam sıcaklıklarında uzun süreli depolanması Çözüm Önerileri: Önce sıvı bileşenler kendi aralarında karıştırılır daha sonra toz bileşen yavaş yavaş ilave edilerek karışım hazırlanır. Uygulama öncesi ambalajlar en az bir gün oda sıcaklığında bekletilir. Benmarin yöntemi (sıcak su içerisinde bekletmek) kristalleşen reçine homojen hale getirilir.
Epoksi esaslı malzemelerin "kap ömrü kısa oluyor", ne yapmalıyım?
Uygulama sıcaklığına riayet edilmemesi. Ürün içerisinde bulunan reçine ve sertleştirici bileşenlerinin belirtilen oranlar dışında karışımın hazırlanması. Göz kararı bölünerek sertleştiricinin fazla katılması Mikser ile yüksek devirde karışımın yapılması Çözüm Önerileri: Ürün uygulama bilgilerinde bulunan ortam sıcaklıklarında uygulamanın yapılması gerekmektedir. Ürün bileşenleri etiket bilgilerinde yazdığı oranlarda karışım hazırlanmalıdır. Karışım mikser ile düşük devirde veya elle yapılmalıdır.
Epoksi esaslı malzemelerde "akma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Sıvı ve toz bileşenlerin belirtilen oranların dışında karışımın hazırlanması. Uygulama ortam sıcaklığının düşük olması. (<+10 ) Çözüm Önerileri: Ambalaj içerisindeki bileşenler belirtilen oranlarda karışım hazırlanmalıdır. Uygulama belirtilen ortam sıcaklığında yapılmalıdır.
Epoksi esaslı malzemelerde "uygulama sonrası yüzey ve/veya el aletleri temizlenmiyor", ne yapmalıyım?
Nedenleri: Uygulamanın uzman bir ekip tarafından yapılmaması. Uygulamada malzemeye çimento esaslı malzeme şeklinde davranılması. Uygulama sonrası temizlik aşamasına geç geçilmesi, temizlik suyu ve temizlik süngerinin sık değiştirilmemesi. Çözüm Önerileri: Uygulama mutlaka uzman bir ekip tarafından seri bir şekilde yapılmalıdır. Uygulama esnasında malzemenin epoksi esaslı olduğu mutlaka göz önünde bulundurulmalı, temizlik uygulamanın hemen akabinde ılık deterjanlı su ile yüzeydeki epoksi kalıntıları iyice temizlenene kadar su ve sünger sık sık değiştirilerek devam edilmelidir.
Sürme Su Yalıtım Malzemelerinin Uygulanması
Sürme su yalıtım malzemelerini uygularken nelere dikkat etmeliyim?
Ürün, uygulama öncesinde kontrol edilmelidir. Raf ömrü dolmuş, topaklı, kokuşmuş veya taşlaşmış ürün kesinlikle kullanılmamalıdır. Yüzey hazırlama kriterlerine dikkat edilmelidir. Gerekiyorsa uygun tamir harcı kullanılmalıdır. Yalıtım malzemesi, etiket bilgilerinde bulunan hazırlama şekline göre hazırlanmalıdır. Etiket bilgilerine önerilen karışım oranlarına kesinlikle bağlı kalınmalı, herhangi bir ilave yapılmamalıdır Uygulama öncesinde köşe birleşim noktalarında uygun yöntemle pah yapılmalı ya da KALEKİM PAH BANDI kullanılmalıdır. Dilatasyon geçiş noktalarında mutlaka KALEKİM DİLATASYON BANDI kullanılmalıdır. Bitüm esaslı yalıtım uygulamaları öncesinde yüzey mutlaka uygun şekilde astarlanmalıdır. Çimento esaslı sürme su yalıtım malzemeleri uygulaması öncesinde yüzey emiciliğini düşürmek için yüzey ıslatılarak suya doyurulmalıdır. Poliüretan esaslı su yalıtım malzemeleri uygulaması esnasında yüzeyin kuru ve rutubetini atmış olmasına dikkat edilmelidir. Su yalıtım malzemeleri, iyi bir sonuç almak icin, yüzeye ürün bilgi föyünde önerilen kat sayısıyla, gereken toplam uygulama kalınlığını sağlayacak şekilde uygulanmalıdır. Teras uygulamalarında yalıtım uygulaması parapet duvarlarda harpuşta altında başlatılmalıdır. Havuz, temel perde duvar uygulamalarında soğuk derz oluşumlarının olduğu noktalarda su tutucu bantlar kullanılmalıdır. Kristalize su yalıtım malzemelerinin uygulaması öncesinde, aktif bir su akışı var ise suyun geldiği nokta İZOSTOP tıkama harcı ile kapatılmalı, gerekiyorsa yüzey pürüzlendirilmeli ve uygulama öncesi suya doygun olacak şekilde ıslatılmalıdır. Kristalize su yalıtım malzemelerinin her kat uygulamasından önce yüzey ıslatılmalıdır. Kürünü alana kadar, üzeri naylon, ıslak battaniye ile örtülerek ya da su spreyleme yöntemi ile nemlendirilmeli ve kurumaması sağlanmalıdır. İZOSTOP tıkama harcı hızlı priz alan bir ürün olduğu için uygulama esnasında hızlı davranılmalı ve suyun geldiği açıklık avuç içinden daha fazla genişlikte açılmamalıdır. Akrilik esaslı ELASTİKOR uygulamasında yüzeye malzeme 1/4 oranında su ilave edilerek inceltilerek astar katı uygulanmalı daha sonra düşeyde 2 kat yatayda ise 3 kat halinde malzeme, kesinlikle su ilave edilmeden, olduğu gibi uygulanmalıdır. ELASTİKOR uygulaması sonrasında yüzeye seramik kaplanması isteniyorsa son kat uygulama esnasında yüzeye yıkanmış ve fırınlanmış max. 300 mikron kalınlığında kum ile kumlama yapılmalıdır. Poliuretan esaslı su yalıtım malzemeleri bileşenleri bir birine karıştırılmadan kat kat uygulamalarının yapılması gerekmektedir.
Sürme su yalıtım malzemelerinde "yapışmama" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Yüzey hazırlığının düzgün yapılmayışı Yüzeyin emiciliğinin giderilmemesi Uygun ortam sıcaklıklarında uygulamanın yapılmayışı Poliüretan uygulamalarında uygulama yüzeyinin ıslak veya nemli olması Poliüretan esaslı malzemelerin uygulanması öncesi önerilen astarın kullanılmaması Çift komponentli ürünlere ilave olarak su katılması Çözüm Önerileri: Yüzey hazırlığı yapılmalı, yüzey yapışmayı engelleyici kir, toz yağ v.b. kalıntılardan temizlenmeli. Parlak yüzey ve emiciliği düşük beton zeminlerde B-tone Astar kullanılmalı Yüzey uygulama öncesinde mutlaka astarlanmalı. Akrilik esaslı su izolasyon malzemesinin İlk katı %25 oranında su ile inceltilerek uygulanmalıdır (Elastikor). Uygulama belirtilen uygulama ortam sıcaklıklarında yapılmalı Yüzey uygulama öncesi sudan arındırılmalı. Poliüretan esaslı ürün uygulamaları öncesi mutlaka ürüne ait Astar uygulaması yapılmalı Çift komponentli ürünlere ilave olarak su vb. ürünler katılmamalı
Sürme su yalıtım malzemelerinde "topaklaşma / zor karışma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Depolama şartlarına uyulmaması sonucu çimentonun hidratasyona (su ile birleşerek sertleşmeye başlaması) başlaması Uygulamada ürünün bölünerek yapılması sebebi ile karışım suyunun veya ürüne ait sıvının iyi ayarlanamaması Suyun veya ürüne ait sıvının toz üzerine eklenmesi Karışımın mikser ile yapılmaması Ambalaj kusurları sebebi ürünün hava ile teması (Akrilik, Poliüretan) Çözüm Önerileri: Neme maruz kalan malzeme kullanılmamalı Su veya ürüne ait sıvı miktarı iyi ayarlanmalı Su veya ürüne ait sıvının üzerine toz katılmalı Karışım mikser ile yapılmalı"
Sürme su yalıtım malzemelerinde "erken kuruma / zor uygulama" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Zeminin aşırı emici olması Ortam ve yüzey sıcaklığının yüksek olması Uygulanan yalıtım malzemesinin rüzgara (hava akımına) maruz kalması Karışım suyunun veya ürüne ait sıvının az olması Çözüm Önerileri: Emici zemin nemlendirilmeli veya astarlanmalı Yüksek sıcaklıkta uygulama yapılmamalı Yüzey rüzgardan (hava akımından) korunmalı"
Sürme su yalıtım malzemelerinde "geç kürlenme" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Yüzeyin emiciliğinin düşük olması (Akrilik) Ortam ve yüzey sıcaklığının düşük olması (Akrilik) Yüzeyin bünyesinde kurumayı engelleyici kimyasallar bulundurması Çözüm Önerileri: Düşük sıcaklıkta uygulama yapılmamalı Ortam ve yüzey sıcaklıklarına dikkat edilmeli Yüzeyin gerekiyorsa kimyasal ile temizliği yapılmalı.
Sürme su yalıtım malzemelerinde "çatlama, kabarma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Zeminin aşırı emici olması / Yüzeyin emiciliğinin düşük olması (Akrilik) Ortam ve yüzey sıcaklığının yüksek olması Malzemenin uygulama esnasında veya hemen akabinde rüzgara (hava akımına) maruz kalması Detay geçişlerinde (dilatasyon, keskin köşe v.b.) uygulama kriterlerine uyulmaması Yüzeye yetersiz miktarda ürün uygulanması UV dayanımı olmayan ürünlerin üzerinin açık bırakılması İki bileşenli ürün içerisine ilave su katılması Yüzeyin (fazla kılcal çatlak oluşumu) durumuna göre ekstra elastik malzeme kullanılmaması Kristalize su yalıtım malzemelerinin uygulama öncesi yüzeyin yeterince nemlendirilmemesi Akrilik ve Poliüretan esaslı ürünlerin uygulaması öncesi yüzeyde su veya yüksek nem bulunması Detay hataları sebebi ile negatif yönden su gelişi Pah uygulamasının doğru yapılmaması ya da hiç olmaması Çözüm Önerileri: Emici zemin nemlendirilmeli veya astarlanmalı Yüksek sıcaklıkta uygulama yapılmamalı Yüzey rüzgardan korunmalı Uygulama öncesinde keskin köşelerde pah uygulaması yapılmalı, ilk kat izolasyon uygulamasından sonra köşelerde pah bandı veya file takviyeli uygulama yapılmalıdır. Yüzeye yeterli miktarda ürün uygulanmalı UV dayanımı olmayan ürünlerin üzeri şap veya seramik ile kaplanmalı Kristalize su yalıtım malzemeleri uygulama öncesi yüzey ıslatılmalı Akrilik ve Poliüretan esaslı ürünlerin uygulama öncesi yüzeyin nemden arındırılmış ve kuru olmasına dikkat edilmeli Uygulama bir bütün halinde yapılmalı, uygulamanın altına su geçişleri engellenmeli.
Boya ve Sıvı Uygulaması
Boya-sıva uygulaması yaparken nelere dikkat etmeliyim?
Minimum +5 °C Maksimum +35°C uygulama sıcaklığında uygulama yapılmalı. Direkt güneş ışığı, rüzgar veya yağış beklentisi olan havalarda uygulama yapılmamalı. Dış cepheki kaba ve ince sıva harçlarında kesinlikle kireç kullanılmamalı. Ürünler ambalaj üzerinde yazan oranlarda temiz su ile inceltilmeli. Seçilen sıva ve boya rengine uygun renkte astar kullanılmalı. Aynı şarj numaralı üretimler kullanılmalı ve kullanım öncesi ürünün homojen hale gelinceye dek iyice karıştırılmalı. Dekoratif sıva uygulamalarında ek yerlerinin belli olmaması için, uygulanan bölgelerin kenarları maskeleme bandı ile çevrelenmeli.
Boya-sıva uygulaması yaparken "çiçeklenme (yuz kuruması)" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Kara sıva harcında deniz kumu kullanılması Boya altında kullanılan çimento esaslı sıva içerisinde kireç kullanılması, Boya altında kullanılan çimento esaslı sıvanın kürünü tamamlamamış olması (28 gün), Boyanın inceltilme oranlarına uyulmayarak gereğinden fazla inceltilmesi, kullanılacak olan boyaya uygun astar uygulanmaması, Boya uygulamalarında boyanın altına su geçişini neden olacak detayların (denizlik, harpuşta, süpürgelik, v.b.) çözülmemesi Çözümü: Fırça ile temizlenip astarlanmalı İyi film oluşturan, su buhar geçirgenliği yüksek veya akrilik elastomer Dış Cephe kaplaması kullanılmalı
Boya-sıva uygulaması yaparken "düşük örtücülük" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Aşırı inceltme, Yetersiz sarfiyat, Alt yapı yüzeyinin mevcut görüntüsünün dalgalı veya farklı dokuda olması, Aşırı emici yüzeylere astar uygulanmaksızın direkt boya / sıva uygulanması Uygulama için önerilmeyen özelliklerde astar kullanılması, Solvent esaslı boyalı zemin üzerine su bazlı boya yapılması ve/veya son kat kaplamada renk değişimi yapılması, Tamir yapılan yüzeylere eksik işlem yapılması, Homojen yayma ve tarama yapılmadan yüzeye farklı yoğunlukta uygulama yapılması, Lokal yüzey tamiratlarının genel yüzey görüntüsüne uydurulamaması. Çözüm Önerileri: Yüzeydeki pürüzlülük boya uygulaması ile kapatılamayacak kadar çok ve yoğun ise raspa ve zımparalama yapılmalıdır. Uygulama için firmanın önerdiği uygun astar kullanılmalıdır. Astar yüzeye homojen bir şekilde uygulanmalıdır. Astar, son kat boya /sıvanın rengine uygun olmalıdır. Solvent esaslı boyalı zemin üzerine su bazlı boya yapılmadan önce, yüzey zımparalanmalı ve daha sonra geçiş astarı kullanılmalıdır. Zemin renginden farklı renkte bir uygulama yapılacak ise uygulama öncesi geçiş astarı kullanılmalıdır. Yüzey fazla pürüzlü ise Grenli Kaplama uygulanmalıdır. Boyanın / sıvanın ambalaj üzerinde yer alan inceltme oranında inceltilerek, ürünün viskozitesi yüzeyi örtecek şekilde ayarlanmalıdır. Boya ambalajı etiket bilgilerindeki maksimum inceltme oranlarına uyulmalıdır. Boya / sıva aynı kalınlıkta yüzeye yayılmalı, dikey ve yatay taramalarla homojen örtücülük sağlanmalıdır.
Boya-sıva uygulaması yaparken "akma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Yüzeye gereğinden fazla miktarda boya - sıva uygulanması Normalden fazla inceltme yapılması Alt yüzeyin saydam veya parlak yüzeyli olmasından dolayı boyanın / sıvanın tutunamaması Uygun hava koşullarında uygulama yapılmaması; tam kuruma sağlanmadan boyanın / sıvanın yağmur ya da neme maruz kalması Çözüm Önerileri: Yüzeye uygulama esnasında gereğinden fazla miktarda ürün uygulanmamalı, fazla boya rulo ile yüzey iyi bir şekilde taranarak alınmalı Akıntılar zımparalandıktan sonra son kat boya / sıva tekrar uygulanmalı Parlak yüzeyler uygun zımpara ile matlaştırılmalı
Boya-sıva uygulaması yaparken "rulo ve fırça izleri" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Yanlış rulo ve fırça seçimi veya kötü fırça cinsi Kötü uygulama işçiliği Boyanın viskozitesinin fırça ve rulo ile uygulamaya uygun olmaması Boyanın ön kuruması tamamlandıktan sonra boyalı yüzeyde fırça ve rulo gezdirilmesi Tekstürlü malzemelerde uygulama yüzeyinde ek yerlerinde itinalı uygulama yapılmaması, Hızlı kurumaya neden olacak çok sıcak ve rüzgarlı havalarda uygulama yapılması, Astarın homojen olarak yayılmaması sonucu kestirme izlerinin belli olması Çözüm Önerileri: Fırça veya rulo izleri zımparalama ile giderilmeli veya uygun fırça veya rulo ile titiz bir işçilikle tekrar boyanmalı Boya ön kurumasını yaptıktan sonra fırça ile tekrar müdahale edilmemeli
Boya-sıva uygulaması yaparken "kırışma - büzüşme" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Eski solvent bazlı boyanın üzerine solventi daha güçlü bir boyanın uygulanması sonucu alttaki eski boyanın yumuşaması Uygulamanın yüksek ısı ortamında ve kalın olması sonucu solventin hapsolması Uygulama öncesinde yüzeyin aderans (tutunma) azaltıcı etkenlerden arındırılamamış olması (Ör: yağ, deterjan) Uygun hava koşullarında uygulama yapılmaması; boya tam kurumadan yağmur ya da neme maruz kalması Boyanın çok kalın uygulanması Çözüm Önerileri: Problemli yüzeydeki boya iyice kazınmalı Yüzey hataları giderildikten sonra, uygun ortam ve uygulama şartlarına göre boyama işlemi tekrarlanmalıdır.
Boya-sıva uygulaması yaparken "boya filminde delik şeklinde gözenekler" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Yüzeyde aderans (tutunma) düşürücü etkenlerin(yağ vs.) olması Boyanın köpüklü olması Boyanın karıştırılırken köpüklendirilmesi Rulonun boyaya yeterince doyurulmaması Boyanın ilk katı kurumadan 2. kat uygulamanın yapılması Grenli yüzey üzerinde yapılan uygulamada boyanın yüzeye iyice yedirilmemesi Çözüm Önerileri: Yüzey zımpara ile düzeltilmeli Yüzey tamamen temizlendikten sonra uygun rulo ile kuruma zamanlarına riayet ederek yeniden boyanmalı.
Boya-sıva uygulaması yaparken "çok yavaş kuruyor", ne yapmalıyım?
Nedenleri: Ortam ve yüzey sıcaklığının düşük olması Ortam ve yüzey nem oranının yüksek olması Üretim hatası Emiciliği düşük yüzeye uygulama yapılması Çözüm Önerileri: Boyanın teknik özelliklerine uygun ortam şartlarının oluşmasının beklenmesi"
Boya-sıva uygulaması yaparken "çok hızlı kuruyor", ne yapmalıyım?
Nedenleri: Ortam ve yüzey sıcaklığının yüksek olması Rüzgarlı (hava akımı) ortam koşulları Çözüm Önerileri: Boyanın / sıvanın teknik özelliklerine uygun ortam şartlarında uygulama yapılmalıdır.
Boya-sıva uygulaması yaparken "solma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Dış cephede iç cephe boyası kullanılması U.V. dayanımı olmayan renklerle boya yapılması Aşırı alkali yüzeylere uygulama yapılması Çözüm Önerileri: Tekrar uygulama yaparken, dış cepheler için uygun olan renkler seçilmeli.
Boya-sıva uygulaması yaparken "çatlama" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Boyanın / sıvanın tek katta gereğinden fazla kalın uygulanması Alttaki tabaka kurumadan üzerine son kat uygulamanın yapılması Aşırı emici yüzeylere astar yapılmaksızın boya uygulanması Uygulama yapılan yüzeydeki sıcaklığın yüksek olması nedeniyle boya / sıva bünyesindeki sıvı kaybının sür Yüksek ısı ile birlikte kuvvetli rüzgar etkisi sonucu yüzeysel kurumanın hızlı seyretmesi Brüt beton yüzeylerde pas payı yetersiz donatı demirlerinin okside olarak genleşmesi sonucu betonla birlikte boyayı patlatması Bina detaylarından kaynaklanan sızıntılar veya önlemi alınmamış kesit ve birleşim aralıklarındaki sızıntılar Alt yapı yüzeyi ile farklı esasta tamir macunu kullanılması Elastik boya veya sıvanın üzerine elastik olmayan kaplama veya boya uygulanması Çözüm Önerileri: Sağlam altyapıya ulaşana kadar kazıma işlemi yapılmalı ve astar ile son kat boya yenilenmeli.
Boya-sıva uygulaması yaparken "eski grenli akrilik kaplamalı dış cephelerde bozulma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Uygun yüzey hazırlığının yapılmamış olması Astar uygulamaksızın mevcut yüzeye doğrudan uygulama yapılması Aşırı sıcak havada uygulama yapılmış olması (35 °C üzeri) Bir defada gereğinden fazla kalın uygulama yapılması Ani yüzeysel kuruma sonucu kaplama neminin bünyede hapsolması ve boya filminde ön gerilme çatlaklarının oluşması. Çözüm Önerileri: Çatlamış kabarmış yerlerdeki ayrı katmanlar sağlam bölgeye kadar kaldırılmalı ve iyice temizlenmelidir. Açığa çıkan alt yapı yüzeyi su bazlı geçiş astarı ile astarlanmalıdır. Mevcut kaplama ile aynı doku ve yapı özelliğine sahip malzeme ile genel görüntüye uygun tamirat yapılmalıdır.
Boya-sıva uygulaması yaparken "brüt beton yüzeylerdeki boya çatlamaları ve plakalar halinde dökülmeler" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Brüt betonun genleşme/büzüşmesi sonucu donatı demirlerinin yüzeye yakın kısımlarından oluşan rötre (büzüşme sonucu kılcal çatlaklar) çatlaklarının boya filmini çatlatması Brüt beton yüzeyin boyama aşamasında kalıp yağının ve vibrasyonla yüzeyde yoğunlaşan çimento şerbetinin nötralize (temizleme) edilememesi sonucu yeterli aderans (tutunma) sağlanamaması Yüzey düzeltme için kullanılan macunların çimento esaslı olmaması Çözüm Önerileri: Tüm yüzeyi etkilemiş durumda ise; Tazyikli kumlama, pürmüzle yakma ve raspalama ile yüzeydeki eski boya kalıntıları tamamen sökülmeli Kısmen bölgesel ve lokal olarak bozulmalar söz konusu ise; Sağlam kısma kadar bozulan yerler temizlenmeli, gevşek katman bırakılmamalı Kalıp ayırıcı yağ ve çimento şerbeti nötralize (temizlenmeli) edilmeli ve uygun astar kullanılmalı Rötre (büzüşme sonucu kılcal çatlaklar) çatlakları çimento esaslı hazır tamir harcı ile tamir edilmeli, kuruduktan sonra fazlalıklar zımparalanmalı Zımparalama sonrası tamir yerleri astarlanmalı ve yüzeydeki eski boya dokusuna uygun lokal boya veya kaplama ile rötuş tamiri yapılmalı Lokal tamiratların bitişi ve kuruma süresi sonunda tüm yüzeye astarlama ve mevcut eski boya cinsine uygun sistemle tekrar boyanmalı.
Boya-sıva uygulaması yaparken "küflenme" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Mekanın nemlenmeye meyilli olması ve havalandırmanın iyi olmaması Küfü giderilmemiş yüzey veya kaplama üzerine boya yapılması Binaların ısı izolasyonunun yetersiz olması ve iç cephede buhar geçirgenliği düşük boya kullanılması Çözüm Önerileri: Küf temizleyici ile yüzeyin temizlenmesi ve üzerine su buhar geçirgenliği olan küfe dirençli boya kullanılması Dış cephede yeterli ısı izolasyonun yapılması.
Boya-sıva uygulaması yaparken "soyulma ve kabarma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Altyapı ile boya / sıva tabakası arasında kondensasyon (yoğuşma) sebebiyle nem birikmesi Çatı, duvar ve tesisat sızıntıları Alt kat kurumadan boya /sıva uygulaması yapılması Dış cephede su emme değeri yüksek veya buhar geçirgenliği düşük boya / sıva kullanılması Kirli ve gevşek yüzeyler üzerine uygulama yapılması Boya filminin tam kurumadan çiğ, don ve neme maruz kalması Çözüm Önerileri: Nemin sebebi bulunup yok edilmeli Gevşek boya / sıva kazıyıcı veya tel fırça ile kaldırılmalı, sağlam yüzeyler zımparalanıp astarlanmalı En iyi tutunmayı ve su dayanımını için akrilik veya silikon esaslı Dış Cephe boyası veya sıvası tekrar uygulanmalı"
Boya-sıva uygulaması yaparken "renk kaybı" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Aşırı alkali seviyesinin boya / sıva içerisindeki pigmenti bozması Boyanın / sıvanın üzerine uygulandığı sıvanın aşırı kireç içermesi Çimento esaslı yüzeyin üzerine tam kurumadan uygulama yapılması Çözüm Önerileri: Boyamadan önce duvarların en az 28 gün kuruması beklenmeli Mümkün değilse, önce alkali dayanımlı bir kat astar uygulanmalı ve daha sonra dış cephe ile son kat uygulaması yapılmalıdır."
Boya-sıva uygulaması yaparken "kokuşma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Boyanın / sıvanın içerisindeki antibakteriyel malzemenin (biyosit) yetersiz olması Boya / sıva ambalajının hava alması Boyanın / sıvanın içerisine kirli su ilave edilmesi Çözümü: Boyanın / sıvanın kullanılmaması"
Mantolama Uygulaması
Mantolama uygulaması yaparken nelere dikkat etmeliyim?
Nedenleri: Mantolama yapılacak yüzeyde dübel aşamasında dübellerin tutunabilmesi için en az 2 cm. lik bir kaba sıva olması önemlidir. Uygulama öncesi yüzey mutlaka kontrol edilmeli, gerekli görülmesi halinde yüzey yapısal tamir harcı ile tamir edilmelidir. Uygulama yapılacak yüzeyde eğer son kat dekoratif bir kaplama bulunuyorsa (boya veya hazır renkli sıva) söz konusu kaplama yüzeyden kaldırılmalıdır. Kaplama yüzeyde çok sağlam bir şekilde bulunuyor ise yüzey sık bir şekilde çentiklenmelidir. Denizlik ve harpuşta boyutları kontrol edilmeli, uygun değil ise değiştirilmeli veya uygulama esnasında bu iş için uygun olan detay profilleri kullanılmalıdır. Profil kullanılması halinde profil ile eski denizlik veya harpuşta birleşim noktasına mutlaka Poliüretan mastik veya silikon mastik uygulaması yapılmalıdır. Sistem uygulamanın düzgünlüğü için teraziye alınmalıdır. Yapıştırma ve sıva harcı etiket bilgilerinde bulunan hazırlama şekline göre hazırlanmalıdır. Isı yalıtım plakaları mutlaka yatay, mastarında, şaşırtmalı ve kanallı yüzeyi yapıştırma tarafında uygulanmalıdır. Yapıştırma işleminde yapıştırma harcı plakaların kanallı yüzeyine yüzeyin düzgünlüğüne bağlı olarak taraklama (10x10 diş ebatlı taraklı mala) veya öbekleme (plakanın kenarlarına çerçeve şeklinde yapıştırma harcı sürülür ve plaka ebadına göre plakanın ortasına yeterli sayıda öbek oluşturulur.) yöntemlerinden biri seçilerek uygulanır. Yapının köşelerinde iki yan cepheden gelen plakalar bir birine kilitlenmelidir. Bina köşelerine küçük parçalar getirilmemeye çalışılmalı, bu parçalar bina yüzeyinin ortalarında kullanılmalıdır. Plakalar yüzeye kaplandıktan sonra en az 10 gün içerinde üzeri mutlaka sıvanmalıdır. Dübel sayısı bina yüksekliği 8 metrenin altında olduğu noktalarda m² de 6 adet olmalı, bina köşelerinde sürekliliği sağlanmalıdır. Bina sayısı artıkça m²'de kullanılan dübel sayısı artmalıdır. Sıva 2 kat halinde uygulanmalıdır ve file öncesi uygulanan ilk kat sıva yüzeyde eşit tüketimin sağlanması ve homojen bir kalınlık elde edilmesi için 4x4 diş ebatlı taraklı mala ile taraklanmalıdır. Sıva uygulamasında file ve detay profilleri ilk kat uygulamasından sonra ilk kat sıvaya gömülmeden yapıştırılmalı, file binileri en az 10 cm. olmalıdır. İkinci kat sıva ilk kat sıva suyunu attıktan sonra (plastik kıvamdayken) yapılmalıdır. Sıva ve son kat kaplama işlemlerinde iskele kat geçişlerinde ve renk geçişlerinde mutlaka maskeleme bandı kullanılmalıdır. Son kat kaplama yapılmadan önce sıvanın kuruması için 5-6 gün beklenmelidir. Son kat kaplamadan önce kaplamanın rengine uygun astar uygulaması yapılmalıdır. Son kat kaplamada kesinlikle solvent esaslı bir kaplama kullanılmamalıdır. Mantolama uygulamasında hava ve uygulama yüzey sıcaklığına mutlaka uyulmalıdır. (+5 / +35 oC ) Uygulama esnasında kullanılacak malzemelerin uygulaması hakkında uygulayıcılar yeterli bilgi sahibi değil ise mutlaka üretici firmadan teknik destek alınmalıdır.
Mantolama uygulaması yaparken "mevcut tesisatın sistemin altından kalması" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Uygulama öncesi yağmur iniş, gider vb. boruların sökülmemesi durumunda sisteme zarar verilmesi Çözüm Önerileri: Uygulama öncesi bina cephesinde bulunan tüm tesisat boruları, sökülmelidir.
Mantolama uygulaması yaparken "son kat kaplamada renkte dalgalanma" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Plakaların ters döşenmesi Çözüm Önerileri: Plakalarda kanallı yüzeylerin yapıştırma harcı tarafına gelmesine dikkat edilmeli
Mantolama uygulaması yaparken "sıva yüzeyden ayrılıyor", ne yapmalıyım?
Nedenleri: File öncesi sıva uygulamasının yapılmaması File ile sıva uygulamasının aynı anda yapılması Sıva uygulaması öncesinde plakaların uzun süre güneş ışınlarına maruz kalması Çözüm Önerileri: File öncesi sıva uygulaması yapılmalı 4x4 taraklı mala ile taraklanmalı file daha sonra yüzeye tatbik edilmelidir. Sıva uygulaması öncesinde plakalar çok fazla açıkta bırakılmamalı yüzey bir hafta içerisinde sıva uygulaması yapılmalıdır.
Mantolama uygulaması yaparken "pencere ve kapı köşelerinde çatlaklar" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Uygulamada pencere ve kapı köşelerinde gelen plakaların bir hat takip etmesi File uygulaması esnasında pencere ve kapı köşelerinde file takviyesi yapılmayışı Çözüm Önerileri: Uygulama esnasında pencere ve kapı detaylarında plakalar (L) şeklinde tatbik edilmeli Pencere ve kapı köşelerinde sıva uygulaması esnasında takviye file uygulaması (kırlangıç file) uygulaması yapılmalı.
Mantolama uygulamasından sonra "bir hat halinde çatlama" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Uygulamada plakaların şaşırtmalı olarak yüzeye yapıştırılmaması File uygulaması esnasında file ek yerlerinin üst üste bindirilmemesi Çözüm Önerileri: Uygulama esnasında plakalar yüzeye şaşırtmalı olarak yapıştırılmalı File uygulaması esnasında file birleşim yerlerinde file en az 10 cm. binili olarak tatbik edilmeli.
Isı yalıtım levhaları sistem altında eriyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Uygulama esnasında son kat kaplama olarak solvent esaslı ürünler seçilmesi Çözüm Önerileri: Uygulama esnasında son kat kaplama olarak su bazlı kaplamalar kullanılmalı.
Mantolama uygulaması yaparken "plakalar yüzeyden ayrılıyor", ne yapmalıyım?
Nedenleri: Yüzey hazırlığının uygun şekilde yapılmayışı Boyalı yüzey üzerine direk yapıştırma yapma Doğru yapıştırma yönteminin seçilmemesi Doğru plaka seçiminin yapılmayışı Çözüm Önerileri: Yüzey hazırlığı önerilen şekilde yapılmalı Boyalı yüzeylerde boya yüzeyden kaldırılmalı veya çok iyi çentiklenmeli Dış cephe uygulamalarında pürüzlü ısı yalıtım malzemeleri kullanılmalı Taşyünü uygulamalarında yapıştırma harcı öncesi taş yünü yüzeyine yapıştırma harcının sıyırma şeklinde uygulanması Plakalar yüzeyin düzgünlüğüne göre noktasal (öbekleme) veya taraklama yöntemi ile yapıştırılmalı.
Mantolama uygulaması yaparken "iç mekanda lokal küflenmeler" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Plakaların yüzeye kaplanması esnasında birleşim noktalarında kalan boşlukların sıva veya yapıştırıcı ile doldurulması İç mekan uygulamalarında tavan ve tabanda ısı yalıtımının devam ettirilmemesi Çözüm Önerileri: Plakaların yüzeye kaplanması esnasında birleşim noktalarında oluşabilecek boşluklar 2 mm den daha fazla ise bu boşluklar ısı yalıtım plakasında kesilen parçalar ile doldurulmalıdır. İç mekan uygulamalarında ısı yalıtım levhaları tavanda ve tabanda bir plaka eni kadar dönülmelidir.
Mantolama uygulaması yaparken "sıvada keperme" oluyor, ne yapmalıyım?
Nedenleri: Uygulamanın belirtilen sıcaklık değerleri arasında yapılmaması Uygulama esnasında yüzeyin rüzgara maruz kalması Sıva harcının düşük miktarda su ile hazırlanması Sıva harcının düzeltilme işleminin geciktirilmesi Çözüm Önerileri: Uygulama belirtilen ortam sıcaklıklarında yapılmalı Uygulama esnasında yüzey rüzgardan korunmalı, uygulama rüzgar almayan cephelerde devam edilmeli Sıva harcı ürün ambalajında belirtilen oranlarda su ile karıştırılmalı Uygulama ekip halinde seri bir şekilde yapılmalı.
İşleminiz Yapılıyor
Lütfen bekleyin
Ülke ve Dil Seçimi
Uygula Vazgeç
Hello
You are accessing the website for International, would you like to continue on this website?
YES, CONTINUE ON INTERNATIONAL NO, GO TO THE WEBSITE FOR TURKIYE
Haber bültenimize kaydolun
Yeni koleksiyonlarımızı keşfetmek ve promosyonlarımızdan haberdar olmak için e-posta adresinizi girin.
Aydınlatma Metni ’ne uygun olarak e-posta ile elektronik ticari ileti almayı kabul ediyorum.
Aboneliğiniz Başarıyla Tamamlandı

Hesap detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

Hello
You are accessing the website for International, would you like to continue on this website?
Yes, continue on International No, go to the websıte for Turkiye